lunes, 11 de noviembre de 2013

TRAVESSA D'ORIENTACIÓ

Vàrem tenir una conferència amb en Jaume Cela director i professor al CEIP Escola Bellaterra, el qual parlava sobre varies coses com:

- Què és l'escola: L'escola juntament amb la família ha de construir un ésser autònom i responsable.

- Com ha de ser un bon currículum: plurilingüisme.

- Com mostrar el món als nostres  alumnes: no apartar ningú, sempre em d'acompanyar als nostres alumnes i mai ser nosaltres els que els hi diguin com viure.                                                    

Però bàsicament ens tenia que parlar sobre el quatre reptes d'un professor:

1- PERMETRE QUE ELS NENS SIGUIN NENS: Educar és un acte de present (passat: memòria) (futur: esperança)
És molt important permetre que els nens juguin molt.

2- CURRÍCULUM RELLEVANT: Em de saber de quina manera el currículum ens pot ajudar a prendre partir contra injustícies socials.

3- RECERCA DE CENTRE: Tots els alumnes són una peça única, i és molt important no malmetre la seva autoestima.

4- DONAR SENTIT ALLÒ QUE FEM: Em de fer atractiu allò que han d’aprendre, trobar reptes i plantejaments i poder investigar. Sobretot és important estimar a tots els alumnes o almenys fer-ho veure.



Per últim en Jaume va fer una breu menció sobre la llei Wert, aclarint que aquesta llei és un pas enrere en la educació.
Personalment crec que va ser una conferència interessant ja que en cap moment s'em va fer pesada, i vaig aprendre com tractar els meus futurs alumnes.



Després de la conferència vàrem fer una caminada des de el Baixador de Vallvidriera fins a Sant Cugat. En la meva opinió al principi vaig pensar que no tenia cap sentit fer això, però només un cop finalitzada la prova em vaig donar compte de la satisfacció i superació que vaig sentir, ja que eren 12 kilòmetres i naturalment ho vaig passar molt malament, però va ajudar molt la cohesió grupal. A més a més no realitzo cap tipus d'esport i va complicar molt les coses que ens perdéssim.

No hay comentarios:

Publicar un comentario