Trets contextuals
- Caràcter no universal i aprenentatge escolar: Aquest aspecte no es espontani per tant necesitem un aprenentage escoltar.
- Acústica, efímera i produïda en temps real: Sons produits en el moment.
- Context compartit, amb una comunicación relativament unidireccional: Comparteixen espai i temps, (feetback).
Trets textuals
- Formals i generalment monologada: Solament parla una persona. S'allunya de lo col·loquial.
- Informativa, planificada i de tema sovint especialitzat: L'objectiu és informar i convèncer.
Planifiquem el què direm i el com ho direm. Cal deixar l'espontaneïtat de banda.
- Repetitiva i amb una intervenció fonamental dels llenguatges no verblas: Són els gestos, mirades, o els silencis. I mitjans de suport com els digitals.
- Paper fonamental de trets suprasegmentals: Trets que tenen a veure amb que la comunicación no sigui només afirmativa.
- Ocurrència d'éléments: Díctics, interrogations, exclamacions, interjeccions, anacoluts, el·lipsis, canvis de direcció sintàctica, etc.
- Correcció normativa i ús de la varietat estàndard: És a cinc nivells.
No hay comentarios:
Publicar un comentario